Massasje

Hva behandler en muskelterapeut

Muskelterapeutens viktigste oppgave er å løse opp spenninger i muskulaturen. Spenningene kan oppstå på grunn av dårlig arbeidsstilling eller anstrengelser, men kan også ha følelsesmessige årsaker som sinne, stress og angst. Slike spenninger setter seg i kroppen og kan gi smerter i for eksempel rygg, skulder, nakke, hofter og knær.

Om behandlingen

Ulike former for massasje er en av de viktigste behandlingsmetodene mot muskelspenninger, og har stor betydning for velvære for kropp og sjel. Regelmessig muskelterapi kan ha effekt i form av  økt lymfesirkulasjon, senket blodtrykk, høyere stresstoleranse, høyere smertetoleranse, bedre kontakt med muskulatur og forbedre koordinasjon.

Våre muskelterapeuter anvender følgende behandlingsteknikker;

• Klassisk massasje – brukes for å lindre smerte i trette, slappe og overarbeidede muskler.
  • Idrettsmassasje – benyttes mot stiv og forkortet muskulatur som kan oppstå etter trening eller hos idrettsutøvere.
  • Triggerpunktterapi  - denne behandlingen brukes mot triggerpunkter som oppstår i muskulatur som har vært spent over lengre tid. Punktene kan gi utstrålende smerter og vil opprettholde muskelspenningen hvis det ikke behandles.
  • Segmentmassasje – denne massasjen brukes for å løsne opp i stivhet og låsninger i ryggsøylen.
  • Ledd- og muskelbalansering – en effektiv behandling mot kramper, kraftige smerter og muskeltrekk.

Alle våre muskelterapeuter har Diplom fra Axelssons Body Work School. Hos oss har massasjeterapeutene et nært samarbeide med øvrige terapeuter ved klinikken, og jobber særlig tett med kiropraktorene.

Våre muskelterapeuter