Trykkbølgebehandling

Hva kan behandles med trykkbølgebehandling

• Musearm
  • Tennisalbue
  • Golfalbue
  • Kronisk senebetennelse
  • Kronisk senebetennelse i hoften
  • Runners knee (smerter over og på utsiden av kneet)
  • Jumpers knee (smerter under kneet)
  • Kronisk senebetennelse i akillessene
  • Smerter under foten og i hælen

Vi har kort eller ingen ventetid på behandling.

Om behandlingen

Hos oss er det kiropraktoren eller fysioterapeuten som utfører trykkbølgebehandling. Vanlig prosedyre er at en pasient med kronisk lidelse ferdigbehandles ved 2-5 behandlinger, med en ukes intervaller. Behandlingstiden er kort, og de gir kun marginale bivirkninger. Behandlingen har god klinisk effekt på overstående diagnoser/lidelser, og de fleste blir bedre uten å måtte gjennomgå operasjon eller benytte seg kortison eller medisiner. Metoden er godt utbredt i idrettsmiljøer for å få pasienter raskt tilbake i arbeid.

Slik virker trykkbølgebehandling

En kronisk lidelse i vev, muskulatur eller sener er en skade som kroppens naturlige helningsmekanismer har sluttet å behandle selv. De høyfrekvente trykkbølgeslagene trenger inn i det skadde vevet. Kroppens vev og muskler består av naturlige gassbobler, og ved bruk av trykkbølger settes disse i bevegelse og noen av boblene vil sprekke. Dette frigir gasser og substanser som øker blodsirkulasjonen og stoffskiftet i det skadde området, og lindrer smerte. Redusert smerteopplevelse gir tilbake kraften og området som er skadet, og du vil få tilbake ditt naturlige bevegelsesmønster.

Etter behandling vil kroppen starte med å behandle seg selv.

Mellom behandlingene setter kroppen selv i gang en naturlig reparasjonsprosess som gjør at irritasjonen i behandlingsområdet reduseres.

På trykkbølgebehandling.no kan du lese klinisk dokumentasjon på bruk av trykkbølgebehandling.