Gir årsoppgjøret deg nakkesmerter? Vi kan hjelpe deg!

Nakkesmerter er en plage vi ser daglig på NEMUS Horten, Nøtterøy & Tønsberg, og forekommer hos 30-50% av den voksne befolkningen i løpet av et år. Disse kan oppstå akutt eller gradvis, med eller uten hodepine, samt forplante seg til skulder, arm og/eller hånd. Nakkesmerter er ofte ufarlige, selv om det kan være svært hemmende for din livskvalitet.

Mange av oss har en mer eller mindre inaktiv arbeidshverdag med langvarig statisk og ensidig arbeid, eksempelvis på kontor. Vi som behandlere ser ofte at nakkesmerter og/eller skulder- og brystryggsmerter er særlig fremtredende i perioder med høy arbeidsmengde, stress og ensidige bevegelser.  Mange forteller også om dårlige arbeidsstillinger som er vanskelige å endre. I perioder som dette er det viktig at du har verktøy til å håndtere dine nakkeproblemer, slik at du kan unngå langvarige smerter. Vårt behandlerteam kan bistå med en stor variasjon behandlingsmetoder, eksempelvis:

• Leddbehandling/manipulasjon
  • Tøyninger
  • Nåle behandling (IMS)
  • Sansemotorisk trening
  • Bevegelighetstrening
  • Massasje/muskulære teknikker
  • Funksjonell trening/ øvelser/ rehabilitering
  • Arbeidsplassvurdering
  • Informasjon, råd og veiledning

Vi foretar alltid en grundig undersøkelse slik at du får riktig behandling av dine nakkeplager! Kiropraktorerfysioterapeuterosteopater og massører står klare for å gi deg verktøy til å håndtere dine nakkesmerter.

Trykk her for å bestille time