Nettstedsoppsett

Sture Hammern

kiropraktor

Sture Hammern er autorisrt kiropraktor og medlem av Norsk kiropraktorforening (NKF). Han er utdannet ved Syddansk Universitet i Odense, hvor utdannelsen som den eneste i verden er fullt integrert med medisinstudiet. Under studiene tilegnet han seg erfaring fra sekundærsektoren ved Rygcenter Syddanmark Sygehus Lillebælt, som spesialiserer seg på kroniske rygg- og nakkepasienter. Videre har Sture under utdannelsen tatt fordypende kurs i undersøkelse og behandling av ekstremitetsbehandling, hvilket vil si kiropraktisk behandling av ledd i armer og ben, samt kjeveledd. Han er også utdannet ergoterapeut, og har i den forbindelse 1, 5 års arbeidserfaring innenfor rehabilitering og forebyggende tjenester.

Sture legger stor vekt på diagnostisering og mener det er essensielt å finne årsaken til den aktuelle smerteproblematikk og ikke kun behandle symptomene. Han er opptatt av informasjon og bevisstgjøring omkring holdnings- og bevegeslesadferd, samt å utstyre deg som pasient med gode verktøy til selvhjelp. Dette er viktig med tanke på å redusere sjansene for tilbakefall og følgeskader.

Øvrige kurs:

• Myofascielt fordypningfag under utdannelsen(herunder IASTM og dry needling).
  • Ultralyd av skulder, albue og håndledd.